CHCETE ZVÝŠIT KONVERZNÍ POMĚR ESHOPU S G PAY?

To chce snad každý, kdo nějaký má. Jedním ze způsobů je implementace funkce Buy with G Pay.

Co je G pay

Google Pay zatím známe především jako možnost platit telefonem v obchodě či jinde v offline světě. Od loňského podzimu se ale tlačítko G Pay objevuje i na webech. Nejde přitom jen o způsob platby. Je na retailerovi, do které fáze objednacího procesu funkci umístí, tedy jakou část nákupu uživatel provede v prostředí Googlu a jakou na webu. V krajním případě může tlačítko Buy with G Pay být už u produktů na stejné úrovni jako „koupit“ nebo „přidat do košíku“.

Výhodou funkce je, že uživatel nemusí o sobě vyplňovat údaje.  Ty má uložené ve svém Google účtu a použitím funkce G Pay se použijí. Například nabízí-li se funkce jako platební metoda, není třeba vyplňovat údaje o platební kartě. Přebírá-li ovšem G Pay celý objednací proces, nemusí uživatel vyplňovat doslova nic (osobní, kontaktní ani doručovací údaje). To proces objednávky zjednodušuje. Jak známo, s každým krokem, který po uživateli chceme, klesá počet těch, kteří dokončí objednávku. Nebo naopak: s každým krokem, který ušetříme, dokončených objednávek přibývá.

Je to opravdu win-win?

Google tuto funkci prezentuje jako prospěšnou pro všechny:

Google tuto funkci prezentuje jako prospěšnou pro všechny: uživateli odpadne vyplňování, eshopům vzroste prodej – a proto budou následně ochotné více utrácet za PPC.

Googlu jde ovšem o víc než jen o růst příjmů z online inzerce. Téměř celý nákup může probíhat v „ekosystému“ Googlu. Vezměme si například obrázek výše a domysleme jej od začátku: uživatel na Googlu vyhledá tričko, uvidí reklamu například z Google Nákupů a klikne na ni; dostane se na eshop, na stránku s detailem produktu, tam klikne na tlačítko Buy with G Pay a dokončí objednávku pod identitou, přes kterou je přihlášen. Celý proces bude mít jen jediný bod, který se neuskuteční v prostředí Googlu: stránku trička na eshopu.

Rozjetý vlak

Přednosti G Pay jsou ovšem zjevné, a tak za půl roku funkci implementovalo mnoho online prodejců ve světě i v Česku.

Pokud také chcete vyšší konverzní poměr, respektive vůbec nezaspat za konkurencí, protože G Pay se rychle šíří, v Googlu vám rádi pomohou. Na fakt, že to přinese zase o něco větší závislost na Googlu si zřejmě musíme všichni zvykat.


Jan Farlík
Performance Leader