Nástup Google Analytics 4 v roce 2023 znamená konec podpory předchozí verze GA. Pokud ještě nemáte zálohovaná data z GA Universal, je nejvyšší čas se do toho pustit, abyste o ně nepřišli. Poradíme vám, jak na to.

Data o vašem webu se od 1. 7. 2023 ukládají pouze do GA4, Google Analytics Universal uchovává historická data. Společnost Google však rozhodla o definitivním odstranění služby GA Universal, a to k datu 30. 6. 2024. Pokud si tedy data z GA Universal nezálohujete do 30. 6. 2024, definitivně o ně přijdete.

 

Jak na zálohu dat z GA Universal?

Pro menší projekt či firmu máme návod na jednoduché zálohování dat do Google Spreadsheetu nebo do Excelu. Pro větší projekty doporučujeme zálohovat přes API přímo do Google BigQuery.

Pro vytvoření zálohy jděte do Google Analytics a vyhledejte účet GA Universal. Najdete ho jednoduše: Má před číselným kódem prefix „UA-”. 

 

Ve svému účtu GA Universal najdete v levé části menu, kde si vyberete položku „Publikum“, viz obrázek.

Následně si vyberte „Přehled“. Aktuálně jste na základním přehledu, který můžete zálohovat. Nejdříve si v pravé časti nastavte období, které chcete zálohovat (např. od 1. 1. 2017 do 30. 6. 2024). Nezapomeňte si vybrat, zda chcete data po dnech, týdnech či měsících. Ideální je varianta po dnech a měsících. Dále zvolte, které metriky chcete exportovat (např. Zobrazení stránek/Pageview a Návštěvy/Visits). Poté klikněte na tlačítko „exportovat“ a vyberte, jaký chcete výstup (např. .CSV).

Finální report vypadá takto:

Pokud budete data exportovat do Google Spreadsheetu, lze je následně importovat do Google Looker Studia a vizualizovat je. V případě, že data budete přenášet do Looker Studia, je výhodnější exportovat data po dnech.

Abyste získali exporty dat, která potřebujete, je nutné pokračovat tímto způsobem i v dalších částech Google Analytics Universal. Nezapomeňte si uložit přehled návštěvnosti a zobrazení stránek. Není od věci také exportovat data z části „Akvizice“, „Chování“ či „Konverze“.  Zkrátka se vyplatí archivovat vše, co lze. Nikdy nevíte, kdy se vám to bude hodit.

Může vám pomoci i tento video návod v angličtině: https://youtu.be/qfjjoCs81yM?si=cDD9M7loT9rvlyOp

Další možností je vytvářet exporty pomocí pluginu (https://workspace.google.com/marketplace/app/api_connector/95804724197), kde pomocí API přenášíte data přímo do Google Spreadsheetu. Toto řešení je vhodné pro uživatele, kteří mají zkušenosti s analytikou, protože se jedná o složitější nastavení – exporty si musíte předdefinovat sami.

 

Nastavení tohoto pluginu vypadá například takto:

Pro velké projekty doporučujeme data exportovat do BigQuery, například prostřednictvím Keboola.

Doufáme, že vám tento základní návod pomůže k tomu, abyste nepřišli o svá cenná data.

 

Váš MAGNAS tým

magnas@magnas.cz

+420 724 883 759

Come for a visit

Příkrá 16
147 00 Praha 4

MAGNAS MEDIA S.R.O.

IČ: 242 25 584
DIČ: CZ 242 25 584