Jen třetina vyhledávání na Google končí na webu, aneb kam se ztrácí Váš traffic.

Vyhledávač Google je tu s námi již pěkných pár let. Za tu dobu si vydobyl světovou nadvládu a i poslední zbytky vzdoru v podobě našeho tuzemského Seznamu postupně slábnou. Google se zkrátka stal součástí naší doby a online životů.

Google se dlouhodobě snažil a nadále snaží přinášet co nejrelevantnější výsledky vyhledávání. V posledních pár letech tak do svých výsledků přidává stále více funkcionalit, které zprostředkují informace přímo po vyhledání výrazu, tedy bez přechodu na jakýkoliv web. Otevírací doba obchodu, počasí nebo převod měn. To vše již Google zná a umí. 

Je to celkem logický a obchodně hodně povedený tah a dlouhodobý cíl. Čím více informací a dat Google posbírá, čím více Vás naučí používat svoje služby jako je Google My Business, Google Images, tím více upevňuje svou pozici a těží data pro jejich zpeněžení skrz placené reklamy. 

Pro běžného uživatele je toto samozřejmě velmi přínosné. Vyhledávač šetří jeho čas a zároveň na něj neklade žádné nároky. Pro online marketing je to ale stále palčivější téma. Za prvé se tak dlouhodobě může snižovat traffic na web klienta a zadruhé je klient stále více tlačen zvyšovat svoji prezenci na Google, samozřejmě hlavně tu placenou.

Příklad informací, které Vám dá přímo Google ve vyhledávání:

  • převod měn
  • jak něco funguje
  • informace o počasí
  • matematické vzorce, sčítání, dělení, atd.
  • informace o COVID
  • otevírací doby obchodů
  • navigace na určité místo
  • informace o památkách
  • a další …

Zjistit lze i také jak fungují věci a programy, nikam jinam už nemusíte.

Vyhledávací dotaz ohledně počasí

Ani přepočet měn není problém. A s aktuálním kurzem.

Vláďa Nágl – Performance strategist Magnas Performance