Předposlední únorový týden se Brno proměnilo ve zlatou loď marketingu. A my jsme u toho nemohli chybět, zvláště když jsme letos již potřetí zaujali pozici partnera festivalu. Ještě plni dojmů přinášíme pár postřehů z paluby i z podpalubí, kde jsme rozložili náš Magnas pouťový stánek.

Akci zahájila úterní exkluzivní party v pivovaru Harry, která byla první příležitostí k neformálnímu networkingu. Středa pak patřila těm, kteří to první večer příliš nepřehnali a měli v kapse vstupenku na jeden z velmi žádaných a rychlostí blesku vyprodaných workshopů. Témata byla opravdu pestrá, od produktové analytiky až po využití trendu na TikToku pro budování značky.

Členům našeho PPC týmu se zadařilo zúčastnit se workshopu Honzy Bartoše, který se věnoval nastavení strategii výkonnostních Facebook a Instagram reklam pro letošní rok. V rámci dopoledního bloku školení se věnovali klíčovému tématu, kterým je přístup k aktuálním trendům v oblasti výkonnostních kampaní na META platformách, se zvláštním zaměřením na módní segment. Workshop od nás dostává plusové body za praktické rady, které pomohou efektivněji využívat tyto platformy pro zvýšení výkonu online kampaní, potažmo e-shopů. 

Inspirativní pohled na problematiku brandu přinesla Anna Mejsnarová ve workshopu I malá značka může zazářit. Odnesli jsme si z něj poznatek, že značky nesmí ztrácet odvahu se odlišit, a to zvláště dnes, kdy jsme denně vystaveni desítce tisíc reklamních sdělení.

Workhop Svatý grál marketingové analytiky: Inkrementalita, Atribuce a MMM

v podání pánů Jaroslava Slavičinského a Marka Kobulského nabídl komplexní vhled do klíčových aspektů efektivního hodnocení marketingových investic. Účastníci se věnovali hodnocení brandových i performance aktivit, včetně jejich silných a slabých stránek z pohledu implementace do reálného prostředí. Diskutovalo se o rozdílech mezi atribučním modelováním a Marketing Mix Modelingem (MMM) i o tom, jak vyhodnotit offline nebo brandovou kampaň s ohledem na sezónu, počasí, konkurenci a další faktory, jako jsou standardní prodeje (baseline), a podívali jsme se na to, jaký má reálný dopad situace, kdy nejsou podporovány kampaní. Vše je zkrátka o datech, která v Magnas máme rádi. Mizejícími cookies nás nedostanou!

Na workshopu zaměřeném na B2B a SaaS představili Radek Hudák a Lukas Mehnert na strategii kampaní Shoptetu a Smartlookum, jak se lze dostat „Z 0 na 100 milionů do 5 let“. Ocenili jsme, že nabídli pohled na netradiční marketingové kanály typické pro toto odvětví.

Za kreativní tým hodnotíme jako jeden z nejlepších středečních počinů workshop Marketoonisty Toma Fishburna, který nám poodhalil tajemství techniky vizuálního vyprávění. Prakticky jsme si vyzkoušeli, jak pomocí tužky a papíru přivést nápady k životu a posléze je poutavě odprezentovat.

Kdo zvládl ve zdraví noční tah spřátelenými podniky Nový Whiskáč, 4pokoje, Bar, který neexistuje a bar Slast, mohl si vychutnat čtvrteční hvězdnou sestavu přednášejících na celodenní konferenci. Co nás zaujalo?  

Světově uznávaná inovátorka a expertka v oboru Decision Science Cassie Kozyrkov osvětlila využití datové vědy v marketingu a způsob, jak mohou data změnit přístup firem k zákazníkům.

Scott Brinker z Hubspotu se zaměřil na vývoj marketingových technologií a na to, jak tyto nástroje mohou pomoci marketingovým týmům k větší efektivitě.

Výzkumná profesorka Ehrenberg-Bass Institutu na Univerzitě Jižní Austrálie Jenni Romaniuk nabídla pohled na budování značek a na to, jak vědecký přístup k brandingu může vést k lepšímu pochopení zákazníků. Je nám ctí, že paní profesorka věnovala Magnas svou knihu, takže se můžeme ve volných chvílích nořit do hlubin datové psychologie.

Tom Fishburne, známý jako Marketoonist, ukázal, jakým způsobem může storytelling a obecně humor v marketingu zlepšit zapojení zákazníků. Mimo jiné zmínil, že je lepší žádná než špatná personalizace, a v tom s ním rozhodně souhlasíme.

Steen Rasmussen z IIH Nordic sdílel své zkušenosti s inovacemi v oblasti dat a vysvětlil, jak mohou tyto inovace ovlivnit marketingové strategie.

Richard Shotton, konzultant a odborník v aplikaci behaviorálních věd, mnohé překvapil poznatky ohledně motivací k lidským rozhodnutím a demonstroval to na moha konkrétních příkladech.

André Morys, zakladatele a CEO společnosti konversionsKRAFT, skvěle uchopil téma Přizpůsob se, nebo zemři. Nabil publikum svým skvělým smyslem pro humor a velmi relevantními postřehy. Ve zkratce: Nebojte se selhat, být agilní, testovat, ověřovat, řídit se daty a měnit chování. V dnešní době je to jediná cesta jak se prosadit a uspět.

Po celou dobu konference jsme byli hostům k dispozici na Magnas pouťovém stánku, na kterém se podílel náš partner TV Prima (Mediaclub). Díky Primě si mohli návštěvníci Magnas promozóny dát párek v rohlíku a zahrát si na HbbTV.  Stánek lákal i na další atrakce, třeba laserovou střelnici, ale také na seriózní debatu ohledně šíře našich služeb a realizovaných projektů. Během toho nebyl nikdo zraněn, zájemci si rozebrali všechny plyšové medvídky a navázali jsme mnoho kontaktů, na jejichž prohloubení v následujícím období se moc těšíme.

Ze závěrečného večírku na Flédě si toho, až na DJ Ventolina, moc nepamatujeme. Už se těšíme na příští ročník akce, který v dubnu 2025 bude desátým jubilejním a bez pochyby neméně vydařeným.