Na každého uchazeče čeká jeho inzerát. Jak to udělat, aby to byl ten váš?

Inzerujete na VolnaMista.cz a na Prace.cz jako vždycky. A jako vždycky se nikdo nehlásí? Je čas rozšířit repertoár. Naštěstí dnes máme řadu možností, jak zaujmout ty pravé lidi.

Starý dobrý papír versus digitální formáty

Důležité je najít pro inzerát správnou formu a místo. Tištěné inzeráty mají stále své místo v marketingových strategiích, hlavně když se dá předpokládat, že cílová skupina preferuje média, jako jsou noviny, časopisy nebo billboardy. I když se může zdát, že tyto formáty jsou přežité, udělají vám službu v místních kampaních nebo pro pozice, které nevyžadují digitální dovednosti.

TIP: Zkontrolujte si, kam „padají“ odpovědi na váš inzerát. Rozhodně by to nemělo být info@xyz.cz alias firemní koš.

Kampaně na sociálních sítích = #musthave

Dnes se čím dál více využívají online platformy, které nabízejí možnost rychlého a cíleného oslovení uchazečů. Proklikové kampaně jsou hit. Atraktivní grafika v kombinaci s pečlivým zacílením na odpovídající věkovou nebo demografickou skupinu může přinést značné množství kontaktů. Online inzerce umožňuje přesné sledování výkonnosti kampaní a jejich rychlé úpravy, což je velkou výhodou oproti tradičním médiím. Digitální formáty také podporují interakci a uživatelský engagement, což opět zvyšuje šance na získání kvalitních kandidátů.

Mocnými nástroji pro cílenou inzerci jsou platformy LinkedIn, Facebook a Instagram. Díky možnostem cílení na základě demografických údajů, zájmů a chování můžete přesně zaměřit inzerci na specifické skupiny lidí. Lákavý vizuální obsah, jako jsou videa a infografiky, výrazně zvyšuje zapamatovatelnost inzerátu.

  • LinkedIn je ideální pro profesionální nábor. Tady můžete oslovit kandidáty podle jejich profesní historie, dovedností a zájmů.
  • Facebook a Instagram nabízejí širší záběr. Jsou vhodné pro budování značky a v případě Instagramu pro oslovení mladších demografických skupin.

Některé značky využívají speciální HR online kanály nebo platformy k tvorbě obsahu, který průběžně posiluje jejich zaměstnavatelský brand. Často jsou to blogy, videa nebo podcasty zaměřené na firemní kulturu, hodnoty a pracovní prostředí. Tímto způsobem se snaží nejen přilákat nové zaměstnance, ale také udržet a motivovat stávající týmy. Podívejte se, jak budujeme Facebookový kanál s HR zaměřením pro české zastoupení společnosti Continental, jednoho z předních dodavatelů průkopnických technologií v segmentu automotive. 

Různé pracovní portály pro různé pozice

Pro některé pozice se vyplatí využít specializované pracovní portály a fóra. Navštěvují je uchazeči se specifickými dovednostmi a zájmy, například IT odborníci, zdravotníci nebo kreativci. Tyto portály často nabízejí další nástroje, jako jsou databáze životopisů nebo možnosti přímé komunikace se zájemci, což může urychlit a zefektivnit náborový proces.

Při výběru portálů je důležité zohlednit povahu pracovní pozice. Tady máte několik tipů:

Jobs.cz: Stále číslo 1 mezi inzertními portály. Obsazujete-li pozici, která vyžaduje zkušenosti, jako jsou manažerské posty nebo odborná administrativa, a cílíte na generaci X nebo Y, jste tady správně.

Welcome to the Jungle a Cocuma: Vedete-li nábor dlouhodobě, chcete prezentovat především vaše poslání a firemní kulturu a máte na to připravený rozpočet v řádu vyšších desítek tisíc, na těchto portálech máte prostor ukázat se nejen v klasické textové formě, ale zejména ve videu, reels a fotografiích ze života vaší firmy.

Profesia: Portál populární zejména na Slovensku. Pokud hledáte nové kolegy mezi našimi sousedy, je velká pravděpodobnost, že tady je najdete

StartupJobs.cz: Skvělá volba pro segmenty obchodu, marketingu nebo IT. Vyplatí se tady hledat progresivním startupům či mladým společnostem.

Freelance.cz: Portál je sice zaměřený na volnonožce všech oborů, ale nikdy nevíte, jestli si freelancer už neužil dost svobody a nehledá dlouhodobější angažmá.

QuickJobs.cz: Potřebujete rychle brigádníky? Pak je tento portál právě pro vás.

Prace.cz: Vhodná platforma pro pozice v oboru řemesel, stavebnictví, ale také administrativy.

Pracezarohem.cz: Pokud cílíte na zaměstnance v okolí, kteří nechtějí za prací dojíždět, inzerujte právě zde. Portál patří do rodiny Alma Career, která kromě zmíněných portálů Jobs.cz a Prace.cz zahrnuje dále Atmoskop.cz, HR nástroje Teamio a Arnold, vzdělávací platformu Seduo.cz a porovávač platů Platy.cz.

Nechcete za inzerci platit? Zkuste tyto portály zdarma.

VolnaMista.cz: Největší úspěch přináší u výrobních pozic, lehké administrativy nebo služeb.

Indeed: Portál pro všechny typy uchazečů, od základních pozic až po vysoce specializované role.

TIP: Střídejte StartupJobs.cz, Freelance.cz a Jobs.cz. I když máte předplacený roční balíček u Alma Career, některé pozice v něm nenajdete, a zbytečně tak vyhodíte peníze.

Potřebujete poradit, která forma inzerce je pro vás ta pravá? Pomůžeme vám s celým procesem, počínaje správnou strategií až po podpis smlouvy s novým členem týmu a onboardingem. Jako se nám to podařilo v rekordně krátké době u klienta, který naléhavě potřeboval doplnit zdravotnický personál.

magnas@magnas.cz

+420 724 883 759

Přijďte k nám

Příkrá 16
147 00 Praha 4

MAGNAS MEDIA S.R.O.

IČ: 242 25 584
DIČ: CZ 242 25 584